Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Co to jest tak wgl interp???
#1
interp - tajemnicza komenda, znana dla bardziej doświadczonych graczy
Zdarzyło Ci się kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" się interp? Zapewne tak! Mogę się założyć ze za pierwszym razem nie wiedziałeś co to jest a może i nadal nie wiesz. Ten poradnik jest napisany dla tych, którzy chcą dowiedzieć się co to jest za dziwne "zjawisko".

Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=X-L6UDsQgrM







Dziwne, nieprawdaż?
Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłumacząc na język polski po prostu "pola uderzeń", a w języku CS'a, są to miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika.
Ciało, a dokładniej postacie które widzimy w CS'ie to nic innego jak modele. Są one 3D. Na te "figurki" nałożone są z każdej strony kratki (coś jak południki i równoleżniki otaczające globus). Każdej takiej kratce przypisana jest wartość obrażeń. Właśnie te kratki powodują, że strzelając w głowę zadajemy większą ilość obrażeń niż, np: w nogę.
Cała zabawa polega na ustawieniach w configu naszego Interpu. Te hitboxy nie muszą dokładnie przylegać do modelu, przez co, np: celując obok głowy przeciwnika możemy spowodować, że i tak zostanie on zabity Head Shotem (doskonale widać to na filmiku). Wielu graczy, szczególnie tych bardziej doświadczonych zwraca na to uwagę.
Nasz Interp możemy zmienić w konsoli gry CS, bądź w configu. Komenda brzmi:

ex_interp xxxx

Gdzie w miejsce "x" możemy podstawić oczywiście dowolnie liczby, jednak najtrafniejszymi są: od 0.01 do 0.05. Na Interp może składać się wiele innych parametrów, których jednak nie będę opisywał.
Podsumowując:
Jeśli od początku grałeś zawsze na "firmowych" ustawieniach CS'a zmiana Interpu może okazać się niekorzystna w grze, przynajmniej z początku. Jednak po paru dniach przyzwyczaisz się, a nawet będzie ci się wydawało, że celniej strzelasz. Poza tym inni gracze nie będą już się ciebie czepiać i będziesz przygotowany na przyszłe "klanówki", bądź inne rozgrywki TP, które są rozgrywane właśnie z Interpem "0.01".
Czym dłuższy interp, tzn. większy - tym więcej klatek jest obliczanych na komputerze klienta, a nie branych bezpośrednio z ramek przesyłanych przez serwer, dlatego tez ex_interp powinien byc ustawiony na "1/cl_updaterate".

cl_updaterate - ilość żądanych klatek od serwera.
cl_cmdrate - ilość klatek wysyłanych do serwera na sekundę.

Poza tym, jak wiemy polskie łącza nie są wspaniałe i przy ustawieniach naszego interpu, powinien być brany pod uwagę nasz ping. Polecam Wam osobiście komendy:

rate 25000 (ilość pobieranych danych).
cl_rate 20000 (ilość wysyłanych danych).
cl_updaterate 101 (ilość pobieranych klatek).
cl_cmdrate 101 (ilość wysyłanych klatek).
ex_interp 0.009 (tłumaczyłem powyżej).

Natomiast przy wyższym pingu, np: (do 90 lub powyżej, nie ma sensu gra już w zmienionym kodzie netowym 1.6):

rate 20000
cl_rate 9999
cl_updaterate 80
cl_cmdrate 80
ex_interp 0.02

https://www.youtube.com/watch?v=KzkUJwDo9KQ
Najlepiej w pętli odtworzyć


Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości